Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім`я та навчальний заклад. Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти, одним з головних завдань, що стоять перед закладом, є взаємодія з сім`єю. Сім’я – це не ізольований мікроколектив. Багатоканальні зв’язки поєднують її з суспільством. Тому перед колективами дошкільних закладів постає питання модернізації підходів у роботі з родиною та розвиток партнерських відносин між закладом та сім`єю. Переорієнтація на особистісно орієнтовну модель освіти зумовлює кілька пізнавальних і особливо поведінкових моделей спілкування з батьками, а отже потребу оволодіння педагогами інтерактивними прийомами впливу. Тому вдосконалювати методичну роботу слід через використання таких форм і методів роботи з педагогічними кадрами, які сприяють формуванню практичних навичок партнерської взаємодії з батьками, вміння обґрунтувати власну позицію. Виявляти гнучкість і толерантність, створювати простір довіри, тактовного порозуміння, співпраці та співжиття. Найповніше відповідають цим цілям так звані активні форми навчання – ділові ігри, дискусії, моделювання педагогічних ситуацій, проектування, тренінги, під час яких використовуються методи активного включення в роботу, групового аналізу та спільного пошуку, методи зворотного зв’язку (рефлексії). Цінність заклечається в тому, що знання педагоги отримують не у готовому вигляді, а у формі нестандартних проблемних навчально-пізнавальних завдань та ситуацій. Задіюють не лише свідомість, а й почуття, емоції, вольові якості кожного педагога. Треба, щоб педагоги та батьки навчились аналізувати, критично оцінювати власну діяльність, знаходити причини своїх педагогічних помилок. Зважаючи на те, що більшість батьків не має педагогічної освіти. вони заклопотані безліччю справ і зазвичай у вихованні власної дитини відтворюють ті традиції, за якими виховували їх. Тож наше завдання педагогів-дошкільників полягає в тому, щоб усіляко сприяти формуванню педагогічної культури батьків та вибудовувати партнерські стосунки з ними.
|