Особливості
проведення практичних і лабораторних робіт із природничих предметів
Природничо-математичні
науки, зокрема біологія та географія, — це предмети, що мають на меті ознайомити
учнів із навколишніми об’єктами, їх зовнішньою, внутрішньою структурою та
процесами життєдіяльності, історією формування. Вонинавчають пояснювати
особливості будовий функцій власного організму, його хворобита шляхи їх
попередження, з’ясовувати значення об’єктів природи для людини, навчають правил
поведінки в повсякденному житті таприроді, розвивають і виховують
геоекологічну культуру. І це далеко не всі практичні функції та завдання
шкільних курсів«Біологія», «Природознавство»та «Географія».
Такі біологічні науки, як ботаніка, зоологія, анатоміяй фізіологія,
генетика, вірусологія, мікробіологія, екологія і т.д., мають
і теоретичну, і практичну складову, причому практична спрямованість
біологічної та географічної освіти супроводжує людину все її свідоме життя.
Наприклад, знання про склад ґрунту, кореневе живлення, проростання насіння,
особливостізростання світлолюбних і тіньовитривалих рослин знадобляться
у повсякденному житті; розпізнавання отруйних рослин, тварин і грибів
допоможе вберегтися від отруєнняй навіть смерті; уміння вимірювати
пульсі тиск, зупиняти кровотечуі використовувати прийоми штучного
дихання обов’язкові для кожної людини. Знання гігієнічних норм і правил
гігієни зберігає здоров’я, запобігає його порушенням, а розуміння
психофізіологічних особливостей вищої нервової діяльності людини допомагає їй спілкуватисяз іншими
та, як соціальній істоті, адаптуватисяв суспільстві. Географічні знання
формують цілісність світогляду дитини, допомагають зорієнтуватися
в суспільстві. Можна навести безліч прикладів значущості практичних умінь
біологічної та географічної освіти, бо тією чи іншою міроюїхвикористовують усі
люди. У тому, що такий досвід не лежить мертвим вантажем,
а використовується людством, яке
розвиваєтьсяй еволюціонує,є велика заслуга практичного компоненту цих
предметів, що передбачає виконання лабораторнихі практичних робіт.